KAWAN keSAYANGan

Thursday, June 2, 2011

Darahku diambil lagi





Sudah dua hari sy tak mampu menatap skrin laptop untuk menjalankan aktiviti bersama internet dan skrin laptop, terima kasih kepada yang sudi menjengah belog sy ni serta yang meninggalkan komentar. Ya. seperti biasa sy diserang demam bulanan yang membantutkan aktiviti harian sy. Tapi demam kali ni agak luar biasa kerana badan sy hanya akan panas malam hari sahaja, iaitu selepas sy habis kerja. Semasa kerja alhamdulillah badan agak cergas semasa menjalankan tugas.

Bangun subuh pagi ini, badan sy masih terasa sengal-sengal dan hidung agak berhingus bocor. Lantas sy memikirkan ingin ketemu DOKTER CHENTA, lama rasanya tak mengadu pada beliau. Disebabkan sukar untuk ke klinik panel yang jauh di serikan lagi dengan jalan sesak di pagi hari. Ummie membawa sy ke klinik kerajaan,seringgit saja bayarannya kan.

Selesai mendaftar di Poliklinik Shah Alam, macam biasa pagawai kesihatan tanya sakit apa..sudah berapa hari demam. Terus sy disuruh mengambil ujian darah,kerana di syaki DEMAM DENGGI!. Baiklah dokter..dengan penuh keredhaan sy merelakan dokter kachak mengambil darah sy. Tak kesah pun..sy sudah biasa dicucuk jarum, baru sebotol kecil dia ambil. Sy pernah diambil darah sebanyak EMPAT botol, kononya nak buat pemeriksaan kesihatan. Melihat kepada keputusan umie cakap platlet darah sy normal, umie pun sudah boleh jadi doktor denggi kn. Begitu juga kata doktor, sy hanya demam biasa. Yang penting sy diberi MC hari ini!!


Sudah dua kali sy diambil darah untuk pemeriksaan kesihatan tapi keputusannya adalah normal.buat habis darah je! Kesannya rasa mengantuk yang tak dapat dikawal walaupun tak makan ubat batuk lagi. Lengan membengkak dan lenguh,degil tak nak tuam dengan ais. Akibat melayan mengantuk sampai petang, malam mata makin segar!




Kemungkinan sy akan disuntik typod buat kali keempatnya, urmmm...syarat bekerja dengan makanan.




sy tak heran pon tengok jarum la dokter..

11 kata mereka:

darkbatman said...

aie pun keje ngn makanan tp x kene suntik sekali je.. utk tyford..kehkehkeh

Halimatun Sa'adiah said...

sy ni salu tukar tempat keje..lepas tu xde kad...2 yg kne suntik salu wlpon suntikan tu bleh tahan 3 tahun...

kotak bulat said...

sy penah kene amik darah 2kali sehari selama 2minggu masa xcident dulu.. smpai urat kat tangan saya jadi besar.. hehehe..

Nour Akmal said...

amboi..dh tak heran dgn jarum dh ye..huhu

Halimatun Sa'adiah said...

kotak bulat...perghh..sampai bengkak ek.

nour..a'a..xkesa pon..doktor cocok la..

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

sakit xkalau kena amik darah.. lupalak pernah kena amik darah ke x... hehehe

Halimatun Sa'adiah said...

topimagine..tak saket pon..sengal je.hehehee..leh lupe pulak ek..

Kyra said...

naseb baik tak kena denggi...mama qis cukup takot dengan jarumm..time doc nak amek darah time petnet dulu..sejuk tangan2..pejam mata rapat2..then dah siap....punyer la takot

ShErA said...

semoga cepat sembuh ye... :)

Tyara said...

Eh! Same la kita..

Akak pon dah tak heran lagi dengan jarum kat sepital tu.. Sepital tu pon dah jadi macm rumah.. NO2!

Penah nurse korek/rodok tangan akak dengan jarum pasal tak jumpa urat.. Cucuk tang sini tak dapat, cucuk tang situ pon tak dapat.. Selama ni rilek aje, tapi kali tu meraung sakan!! Hehehe

By the way, salam perkenalan dan semoga cepat sembuh :)

Syafiq Rosli said...

wah tak tkut jarum eh..sy pernah kena denggi..memang byk darah di ambil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...