KAWAN keSAYANGan

Wednesday, July 6, 2011

Langkawi lagi!! (part2)


**sambungan dari entri INI


30.06.2011 KHAMIS


10:30pg Kami check out. Bersarapan di Restoran Tomato yang terletak tidak jauh dari tempat penginapan kami. 


roti naan tandori yg sy order kurang memuaskan.


Setelah perut sudah diisi, kami ke destinasi seterusnya Makam Mahsuri. Macam lawatan sambil belajar la pulak kan...

keadaan dalam kereta yang agak padat.


pemandangan sawah padi yang menyejukkan mata.




Sampai di destinasi, bayaran rm5 dikenakan yang dikenakan untuk masuk ke dalam menyelongkar sejarah Langkawi.



Baca lah.....



Perigi Mahsuri. Airnya diproses dan dijual. tengah panas berjalan,rasa nk mandi je tengok telaga ni




Rumah Mahsuri. sila abaikan model.


Singgah ke Perusahaan Gamat. Pelbagai jenis produk gamat yang dihasilkan, bukan setakat minyak atau balm. Tapi bedak sejuk, bedak muka, lipscrub untuk penjagaan bibir,alat komestik seperti mascara, eye shadow.



Seterusnya ke Pekan Kuah, borong coklat lagi.



Dan destinasi yang dinanti, Dataran Helang


jom tangkap helang kawan-kawan!!!


sy pun rasa bersayap macam helang tu



16:00ptg Masa untuk meninggalkan Pulau Langkawi yang chantek. Terasa berat hati nak tinggalkan pulau helang ini.

demi mengabadikan kenangan di Langkawi,sy mebeli sehelai tshirt dan terus memakainya di terminal. 

19:00 Bertolak dari Stesyen Keretapi Arau.

05:20pg 1.07.2011 Tiba di KTM Sugai Buloh.


WE LANGKAWI


* Kau dan aku sahabat..untuk selamanya setia...teringat lagu unggu,sahabat selamanya yang selalu berkumandang dalam kereta sewa citra kami ketika disana.Buat kalian yang bersama semasa percutian  Abg Arep, Kak Azah, Kak Mas, Popo,Awie, Ann dan Syam.

** Entry yang dipenuhi gambar.

4 kata mereka:

Nour Akmal said...

ari tu g langkawi pn tempat2 ni gak yg sy jln2..sgt2 best..
terbaik lah g langkawi ni..

PinKy MoMMa said...

owh bestnyer pegi langkawi leh borong ciklat hehe..

hi salam kenal dr pinky momma..
tumpang duduk sini boleh?
ur 246 follower (mcm sifir dua pulak hehe)

eppy blogging ya!

Halimatun Sa'adiah said...

nour akmal..ye ke?? best kn...rse nk g lg..

pinky momma..a'a la thanks yea...x ler byk mne coklatnye...

ShErA said...

sama la kita... cuma shera pegi awal sehari dan balik awal sehari... best kan pegi langkawi... seronok... (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...