KAWAN keSAYANGan

Thursday, April 12, 2012

The GELIsh Thing For Me



Kali ni sy mahu berkongsi perkara-perkara yang membuatkan tekak sy loya mahupun hati sy gelish bagaikan digaru dengan garfu. Mungkin sesetengah orang yang gelish, seram, takut, fobia dengan sesuatu perkara samaada benda, binatang atau perbuatan seperti takut kepada kucing, lipas, cicak, bunyi kilat,bunyi belon pecah and so on.

Benda pertama yang sy agak gelish secara peribadi ialah anak patung beruang seperti kebanyakkan gadis gemarkan di bawah ni......




Kalau yang bersaiz kecil boleh tahan la gelishnya lagi. Tapi kalau yang bersaiz besar dari manusia memang sudah macam raksasa! Seperti ini....





Diambil ketika sambutan Hari Krismas 2010, disebabkan kawan ni minat bear sy pun menepek bergambar bersama. Tapi tak dekat dengan raksasa ni lah. 



Seterusnya, sy amatlah gerun dan seram apabila minuman dicampurkan dengan cecair ini. Jika meminumnya amatlah kembang tekak sy sehingga menyebabkan ketidakselesaan kepada perut sy. Memang badan sy tidak dapat menerima kehadiran cecair ini dalam tekak dan perut sy, tapi yang peliknya semasa sekolah rendah sy masih lagi boleh menerimanya dengan baik. mengapakah???




Hanya 'O'  untuk minuman sy.


Benda kedua yang seboleh-bolehnya tidak masuk kedalam perut sy. Jika ianya berlaku maka meranalah perut sy menanggung keperitan bahana kepedasan sayur ini. Tahun ini saja sudah mencatat dua kes agak serius akibat terambil sayur ini, memang menyiksakan!




* mungkin gelish yang pertama tu boleh diubah persepsi kegelishan sy, tapi 2 benda yang terakhir tu bukan boleh dibuat main.


Cukuplah 3 perkara saja. Sekian!

4 kata mereka:

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...

mmg ade beza pon... modul mungkin same, tapi yuran lain2. ikut negeri kot... so far yg cik bunga taw melaka n Jb punye price list jek.. ape yg penting, ustaz/penceramah semestinye lain.. dpt yg lawak, mmg lawak abes ^^ ekekek (mcm da pegi lak kan, huhu)

Info pasal kursus kahwin tuuuu

Liza Razak said...

saya pon geli kalau jumpa teddy bear besar mcm tu ..hehe

norhafizahalias said...

errkk... so wierd laa.. teddybear, susu and chili ? hihihi

nway, enjoy reading dis.. and GELISH.. a new word for me.. hahaha..

:)

cici tembikai said...

kenapa geli -,-' comel lah sayang . tapi I takut masa kecik dulu. I nanges2 -.-'' hikhikhik

kak sedara I pun tak minum susu. tapi rugi lah =/ kuih raya yg bersusu/ tenusu semua tak makan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...