KAWAN keSAYANGan

Sunday, December 25, 2011

Cinta Itu Membunuhku



Biarkan  cinta yang tak halal itu pergi. Usah ditangiskan lagi. Tak guna diratapkan perhubungan cinta yang berselimut nafsu.


Bila cintamu hanya bersandar padaNya,orang yang belum halal bagimu tak akan membuatmu bersedih berpanjangan apatah lagi sehingga membuat kamu berputus asa. 


Sudah ternyata dia bukan jodohmu,jangan sia-siakan air matamu demi cinta yang belum halal. Ikhlaskan hati untuk melepaskan dia pergi, percayalah akan hadir yang lebih baik dari dia.






Ingatlah cinta kepada makhluk hanya sebuah aplikasi cinta kepadaNya,kepada Allah tentunya.Jangan sampai kita tergolong orang-orang yang "Mabuk Cinta" terhadap dunia dan isinya.

Ketika cinta yang di wakili oleh syaitan maka nafsulah yang akan berbicara. Syaitan lah yang akan membuat kita terjebak dengan maksiat atas nama cinta..Nauzubillah..

Syaitanlah yang membuat kemaksiatan indah di mata kita,dan kita merelakan dibutakan syaitan dengan cinta yang tidak halal. Cinta seperti inilah yang membuatmu menangis berpanjangan.

Buanglah syaitan cinta itu dalam hatimu ketika cinta yang belum halal bagimu meninggalkanmu. Gantikanlah cintamu itu dengan cinta kepadaNya,cinta pada Allah Subhanahu Wa Ta'ala. Maka engkau akan di mudahkan untuk mendapakan kekasih sejati. allah maha mengetahui.

Apabila kita mencintai sesuatu tentu kita akan selalu mengingatinya dan menyebut namanya. Perkara yang sama kita akan lakukan ketika cinta yang tak kekal itu meninggalkanmu. Gantikan dengan menyebut dan mengingat pada Sang Maha Pecinta Yang Kekal.


Memang sukar untuk melupakan kekasih yang telah kita letakkan harapan yang besar,tetapi dengan mengingatinya hanya akan menjauhkan kita pada mengingatNya. Hanya dengan dekat dengaNya,dengan Sang Pecinta Sejati,cinta palsu yang dipengaruhi syetan itu akan hilang. 


Yakinlah,Allah akan terus dekat denganmu dan tak akan membiarkanmu hidup tanpaNya.

Janganlah kau kejar cinta duniamu,tapi kejarlah cinta akhiratmu. Cinta dunia akan mengikutimu saat engkau mengejar akhirat.





0 kata mereka:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...